Job 17 van 31


Report this listing

Solliciteren



HR Project Manager (Freelance)


Functie

Our client is looking for a HR Project Manager. The following tasks will be part of your duties:

  • You will work closely with senior management to understand strategic learning objectives and translate them into actionable project plans.
  • You ensure that all project activities align with the organization's overall strategic goals and objectives.
  • You develop & execute detailed project plans, including timelines, milestones, resource allocation, and dependencies, to support the successful implementation of learning initiatives.
  • You coordinate project execution by facilitating communication among team members, tracking progress, and resolving any issues or risks that may arise
  • You engage with key stakeholders, including senior leaders, subject matter experts, and external partners, to gather requirements, provide updates, and obtain necessary approvals.
  • You monitor resource utilization and allocation to ensure that project teams have the necessary skills and capacity to deliver on project objectives.
  • You identify opportunities to optimize resource allocation and improve efficiency in project execution.
  • You proactively identify potential risks and issues that may impact project delivery and develop mitigation strategies to address them.
  • You implement robust risk management processes to minimize project disruptions and ensure timely resolution of issues.
  • You establish key performance indicators (KPIs) to track project progress, performance, and outcomes.

Jouw profiel

Our ideal HR Project Manager, has the following qualities:

  • You have proven experience as a project manager in the HR-domain (preferably L&D).
  • You are fully proficient in Dutch, English and French.
  • You are a do-er.
  • You are a strong communicator and are able to connect with people in different teams, with different backgrounds, ...
  • HR-activiteiten aansturen: Rekrutering
  • HR-activiteiten aansturen: Lonen
  • HR-activiteiten aansturen: Organiseren van sociale relaties
  • Professionele informatie en reglementering opvolgen en actualiseren
  • Meewerken aan het opstellen van de strategische doelstellingen van de organisatie
  • HR-activiteiten aansturen: Personeelsadministratie
  • Het tewerkstellings- en het competentiebeleid uitwerken en sturen
  • Overleg en sociale dialoog met de personeelsleden of hun vertegenwoordigers organiseren
  • Controleren of de wettelijke en reglementaire verplichtingen juist toegepast worden
    Gepaste maatregelen nemen
  • Opstellen van: Sociale balansen
  • Opstellen van: Enquêtes over arbeidsomstandigheden, het sociale klimaat, salarissen, ...
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Wettelijke aangiften en regelen van sociale premies
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Opstellen en beheren van personeelsfiches
  • HR-activiteiten aansturen: Kwaliteitsverbetering
  • HR-activiteiten aansturen: Arbeidsomstandigheden
  • HR-activiteiten aansturen: Ontwikkeling van HR-software
  • HR-activiteiten aansturen: Opleiding
  • HR-activiteiten aansturen: Mobiliteit, herplaatsing
  • De personeelsadministratie superviseren
  • HR-activiteiten aansturen: Sturen van verandering
  • Met externen (tewerkstellingsdiensten, scholen, bedrijven, ...) onderhandelen over acties, akkoorden, overeenkomsten en deze opvolgen
  • Het personeelsbeleid uitwerken volgens de strategische doelstellingen van de organisatie
    Actieplannen opstellen
  • Personeelsbeheer coördineren en dienstverantwoordelijken adviseren
  • Het HR budget van de organisatie opvolgen, marges analyseren en bijsturen
  • Opstellen van: Referentiesystemen voor functies, competenties, opleiding, ...
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Administratief beheer van de werktijd
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Beheer van salarissen
  • Opstellen van: Studies over werkplekken en competenties
  • Maatregelen met betrekking tot het arbeidsrecht uitvoeren (syndicale vertegenwoordiging, disciplinaire procedures, ontslagprocedures, ...)
  • Een dienst of een organisatie leiden
  • Procedures en tools uitwerken en aanpassen voor de opvolging en het beheer van het personeel binnen de organisatie
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Carrièremanagement
  • Personeelsbeheer controleren of uitvoeren: Individuele dossiers van werknemers beheren (vakantiedagen, bedrijfsgeneeskunde, ...)

Aanbod

  • You will be joining a large and well-known company.
  • You get a job with lots of variety and responsibility.
  • You can work from home two to three days a week.
  • This project will last at least until 31/12/2024, with a chance of extension. Both a freelance contract and a CDD or CDI contract (at Spring Professional) are possible.
  • Start date: as soon as possible.

Interested? Don't hesitate to contact us!

heleen.de.bruyn@springprofessional.be

02 464 29 69

Solliciteren

De Bruyn Heleen
00324642969

Solliciteren

Meer banen van je zoekopdracht